-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30671 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:13

علي رغم دلائل و شواهد زيادي كه مبني بر وجود خدا و حقّانيّت دين اسلام و مذهب تشيع دارم، باز گاهي دچار شك و تردي مي شوم. لطفاً مرا راهنمايي كنيد. چندمين كتاب در زمينة خداشناسي و شناخت بهتر اهل بيت معرفي نماييد.

دانشمندان علم عقايد براي اثبات وجود خدا برهان هاي عقلي فراواني يادآور شده اند. آنان گفته اند: به شمارة نفس هاي خلائق بر شناخت خدا دليل و برهان وجود دارد. اگر تنها با اصول و براهين خداشناسي كه در كتاب هاي كلامي و فلسفي هست آشنا گرديم، خواهيم ديد كه چنين سخن اغراق آميز نيست و عين حقيقت است. نظام هر ذرّه و اتمي دليل روشن بر وجود خدا است.

ادلّه اي كه براي شناخت خدا مطرح شده است، يكي راه فطرت و درون است. هر فردي از درون خود احساس مي كند كه رابطه اي ميان او و خدا هست كه پيوسته انسان خود را مجذوب ذات حقّ و نيازمند به او مي داند.

راه ديگر براي خداشناسي تفكر در نظم جهان آفرينش است. نظام بديع و شگفت انگيز موجودات جهان از اتم تا كهكشان، خردمندان و انديشمندان و بيدار دلان را به سوي خدا رهبري مي كند.

پيشوايان مذهبي مخصوصاً امام صادق(ع) در مناظرات خود با مادي هاي عصر خويش روي برهان نظم تكيه مي كردند.

قرآن نيز بر تفكر در آثار عظمت خدا تأكيد كرده است: أفلم ينظروا إلي السماء فوقهم كيف بنيناها و زيّناها...؛[18] آيا آنان به آسمان بالاي سرشان نگاه نمي كنند كه چگونه ما آن را بنا كرده و آن را زينت داده و در آن كوه هايي عظيم و استوار افكنديم؟.

أفلا ينظرون إلي الابل كيف خلقت و إلي السماء كيف رفعت و إلي الجبال كيف نصبت و إلي الارض كيف سطحت؛[19] آيا به شتر نمي نگرند كه چگونه آفريده شد و به آسمان نگاه نمي كنند كه چگونه برافراشته شد و به كوه ها كه چگونه در جاي خود نصب شده و به زمين كه چگونه گسترده و هموار گشته است؟!.

براي زدودن شك ها و اوهام به تلاوت قرآن روي بيآوريد. هر روز مقداري قرآن بخوانيد. سعي كنيد به ذكر خدا مشغول باشيد. به نماز جماعت حاضر شويد. اگر به اين دستورها عمل كنيد از حال شك و دو دلي نسبت به امور ديني، بيرون مي آييد و به حالت يقين مي رسيد. آن وقت از عبادت و تديّن لذّت مي بريد.

كتاب هاي زيرا را مطالعه كنيد:

1- كتاب هاي شهيد مطهري (ره)؛

2- آموزش عقايد، استاد مصباح يزدي؛

3- فروغ ابديت و فروغ ولايت، از آيت الله سبحاني؛

4- معاد شناسي، از علامه حسيني تهراني؛

5- اخلاق عملي، از آيت الله مهدوي كني؛

6- كتاب هاي اخلاق و جوان و بزرگسان،از استاد محمد تقي فلسفي؛

7- پيام قرآن و تفسير نمونه، از آيت الله مكارم شيرازي.





[18] ق (50) آية 6.

[19] غاشيه (88) آية 18.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.